Villkor

Köpinformation

Alla priser anges i SEK och inkluderar moms. Specialized Concept Store Göteborg reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår hemsida eller i vår marknadsföring. Vi reserverar oss även för att de produktbilder som visas inte alltid stämmer överens med produkten.

Beställning

När vi mottagit din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. Där finns alla detaljer om din beställning. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta oss snarast via e-post till order@scsgbg.se vid eventuella felaktigheter.

Vi förbehåller oss rätten att neka en beställning. Misstänkta fall av falska beställningar och bedrägeriförsök polisanmäls.

Om du är under 18 år måste din målsman godkänna beställningen.

Leveranstid

Leveranstiden är vanligtvis 1-3 arbetsdagar. Produkter från vårt webblager tar ytterligare några dagar att leverera. Vid eventuell leveransförsening meddelas du om detta via e-post eller telefon.

Leveranssätt

Beställda varor hämtas i butik.

Betalning

Betalning sker i butik i samband med leverans. Välj att betala med kontanter, Swish eller med betal-/kreditkort (Visa, MasterCard).

Vi erbjuder även delbetalning genom Wasa Kredit. Delbetala upp till 100 000 med 0% ränta i 24 månader.

Öppet köp och bytesrätt

Du har full retur och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick.

Kläder får provas, men ej användas. Retur- och bytesrätten gäller inte underkläder. Alla etiketter ska finnas kvar på varorna.

Garanti

Specialized garanterar två* års garanti på ramar, ramset och Roval-hjul från det ursprungliga köptillfället.

* Förutsatt att du registrerar din cykel och/eller Roval-hjul hos Specialized inom 90 dagar från det ursprungliga detaljhandelsköpet garanterar Specialized och Roval livstidsgaranti så länge som den ursprungliga köparen äger produkten.

Besök specialized.com för registrering och läs mer om garanti på ramar samt övriga produkter från Specialized och Roval.

Garantin omfattar ej slitage eller skador som uppstått på grund av handhavandefel eller bristande underhåll.

Reklamation

Vi besiktigar alla produkter innan de skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

För att kunna reklamera en produkt måste du kunna uppvisa kvitto eller leveranssedel.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Tvist

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med butiken och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se https://ec.europa.eu/consumers/odr.

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa köpvillkor ska tolkas i enlighet med svensk lag.

Ansvarsbefrielse

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara (men inte begränsat till) arbetskonflikt, eldsvåda, krig, pandemi, miljökatastrof, naturkatastrof, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Företagsuppgifter

Specialized Concept Store Göteborg och scsgbg.se ägs och drivs av:

Evalds Concept Store Göteborg AB
Odinsplatsen 2B
411 01 Göteborg
Telefon: 031-787 25 00
E-post: info@scsgbg.se
Organisationsnummer: 559006-8267